Zvyšujú originálne články na blogu hodnotu celého webu z hľadiska SEO?

6 Zvyšujú originálne články na blogu hodnotu celého webu alebo iba konkrétnej podstránky_Truniversity-FAQ

Otázka

Mám na webe blog napr. www.mojeshop1.sk/blog – na tomto blogu sa nachádza veľké množstvo originálnych článkov, pomôžu tieto originálne články celému webu alebo nie? Myslím tým, či Google bude podkladať za “silnejší” celý web alebo vždy berie do úvahy len konkrétnu podstránku? Teda unikátny text pomôže vždy len v tom konkrétnom článku?

- Milan Terem -

Odpoveď

Ďakujeme za vašu otázku. Dovolili sme si ju pre zjednodušenie pretransformovať na takéto znenie:

“Zvyšujú originálne články na blogu hodnotu celého webu alebo iba hodnotu konkrétnej podstránky?”

Publikovanie originálnych a unikátnych článkov na vašom webe je veľmi dobrá stratégia. Odporúčame vám myslieť pri tom vždy na to aby boli vaše články:

  • zaujímavé pre vašu cieľovú skupinu
  • súviseli s vašim podnikaním.

Ak sa vám podarí splniť tieto dve podmienky úspech sa určite časom dostaví.

Pýtate sa, či tieto články pomáhajú celému webu alebo iba konkrétnej podstránke. Stručná odpoveď je:

“Články, ktoré publikujete na vašom webe pomáhajú zvyšovať hodnotu a dôveryhodnosť vašej domény, nie len konkrétnych podstránok.”

- Marek Šulik -

Ak by sme našu odpoveď rozvili, tak môžeme povedať, že Google hodnotí priaznivo, ak pravidelne pridávate na váš web unikátny obsah. Veľkým prínosom pre vašu stránku môžu byť aj komentáre pod článkami na vašom blogu, pretože ide o dodatočný unikátny obsah, ktorý sa tvorí na danej podstránke.

Výsledky vyhľadávania v Google sú vlastne odkazy na konkrétne podstránky vášho webu. Stále platí, že jedným z najdôležitejších SEO OnPage faktorov je titulok stránky. Má však obmedzený počet znakov, ktoré môžete využiť na popísanie toho, čo sa na danej podstránke nachádza. Preto je dobré venovať sa na jedenej podstránke iba jednej konkrétnej téme.  Ak by ste mali hypoteticky všetok obsah vášho webu iba na jednej podstránke Google by nevedel priradiť k danej stránke relevantné kľúčové slová, keďže v titulku by nemohlo byť popísané všetko, čo sa na danej stránke nachádza.

Ľudia v dnešnej dobe už nevyhľadávajú všeobecné kľúčové slová ako napríklad “ďalekohlady”. Resp. vyhľadávajú, ale stále viac a viac ľudí zadáva do vyhľadávača unikátne vyhľadávacie výrazy. Vyplýva to z toho, že ľudia sa naučili vyhľadávať iným spôsobom a dnes sa snažia dostať odpoveď na ich konkrétne otázky. Napríklad “aký je najvhodnejší ďalekohľad pre poľovníka / rybára / turistu” alebo “podľa čoho si vybrať ďalekohľad” a podobne. Optimalizovať stránku na takéto longtailové frázy je veľmi ťažké a časovo náročné. Robí sa to práve publikovaním článkov na vašom webe. Pri publikovaní týchto článkov sa musíte vžiť do role vášho zákazníka a snažiť sa doručiť mu nejakú hodnotu, ktorou je v ideálnom prípade vyriešenie jeho problému.

Ak už publikujete kvalitný, unikátny, relevantný a hodnotný obsah na vašom webe, je dobré podeliť sa oň so svetom. Netreba sa spoliehať iba na návštevnosť z vyhľadávania a je dobré ak tento obsah podporíte aj reklamou na Facebooku alebo ho pošlete newsletrrom na vašu databázu (vždy však myslite na to, či bude ten mail pre vašich zákazníkov otravný alebo prínosný). Taktiež môžete osloviť nejaký iný web (magazín), či by nechcel prebrať váš článok na ich web alebo im pre nich vytvoriť unikátny článok.

Všetkými týmito aktivitami po malých krôčkoch budujete hodnotu a dôveryhodnosť vášho webu, domény a vlastne celého vášho podnikania.

Vnútorné prelinkovanie na webe

Pri publikovaní článkov na vašom blogu nezabudnite využívať vnútorné prelinkovanie na vašom webe. Je to vlastne akýkoľvek odkaz na vašej podstránke, ktorý smeruje na inú podstránku na tej istej doméne (nesmeruje na externú stránku). V princípe je ním aj menu, banery propagujúce akcie na vašom webe a pod. Veľmi dobré je odkazovať z vašich článkov na konkrétne kategórie produktov alebo produkty samotné. Ak napríklad píšete o novom modeli ďalekohladu, ktorý prináša nové funkcie / vylepšenia, je dobré odkazovať priamo z textu tohto článku na konkrétny produkt. A to takým spôsobom, že prelinkujete názov tohto produkt. Zjednodušene, pri vnútornom prelinkovaní ide o to aby ste odkazovali cez kľúčové slová na podstránku, ktorá je najrelevantnejšia pre toto slovo.

“Myslím si, že podnikatelia by sa mali viac zameriavať na to aby to aby riešili riešili problémy zákazníkov, uspokojovali ich potreby a budovali si s nimi vzťah namiesto toho aby boli na prvom mieste vo vyhľadávaní. Samozrejme nemôžeme spochybňovať výhody popredných pozícií vo vyhľadávaní. Ak sa bude vaša SEO a content marketingová stratégia sústrediť práve na riešenie problémov vašich potenciálnych zákazníkov, tak máte z dlhodobého hľadiska vyhrané. SEO a content marketing nie je šprint, ale beh na dlhú trať, ktorý môže byť bolestivý, ale prinesie o to sladšie ovocie.”

- Michal Stín - 

Máte vlastnú otázku z oblasti online marketngu? Opýtajte sa nás

Autori odpovede

Michal Stín - Truniversity

Michal Stín

Co-Founder of Truniversity / Online marketing consultant

Marek ŠulíkMarek Šulik

Performance marketing Directo / VISIBILITY

Máte iný názor na túto otázku? Napíšte nám ho do komentárov prosím: