Vplývajú unikátne popisy produktov na organické pozície celého webu?

8_Vplývajú_unikátne_popisy_produktov_na_pozície_vo_vyhladavní_Google_celého_webu_Truniversity-FAQ

Otázka

Prevádzkujem e-shop a mám na svojom webe podkategóriu “ĎALEKOHĽADY”. Posunie ma Google vyššie vo vyhľadávaní na slovo “ďalekohľady”, ak napíšem unikátny texty aj na konkrétne produkty? Alebo je v takom prípade dôležité len to, čo je napísané na samotnej podkategórií ĎALEKOHĽADY a unikátny text na konkrétnom produkte pomôže len tomu jednému produktu?”

- Milan Terem -

Odpoveď

Google na jednej strane priraďuje určitú hodnotu každej podstránke vášho webu a na druhej strane priraďuje celkovú hodnotu a dôveryhodnosť vašej doméne ako takej.

Pri e-shopoch je veľmi častým javom, že popisy produktov sú identické s popismi na iných weboch. Je to spôsobené napríklad tým, že ich e-shopy preberajú od výrobcu alebo dodávateľa, alebo jednoducho tým, že menšie e-shopy ich skopírujú od tých väčších pretože nemajú zdroje na to aby si zaplatili copywritera, ktorý im napíše unikátne texty pretože týchto produktov je veľké množstvo a úprava všetkých popisov produktov na webe je časovo náročná.

V žiadnom prípade vám neodporúčame kopírovať popisy produktov od vašej konkurencie a to nie len preto, že to môže hodnotiť Google negatívne, ale hlavne preto, že to je neetické. Uvádzanie popisov, ktoré vám poskytne dodávateľ alebo výrobca je menej bolestivé, ale Google vám za to “nepridá na hodnotení”. Obzvlášť, ak vo vašom odvetví pôsobí viacero e-shopov, ktoré použijú tie isté texty. Preto vám z dhodobého hľadiska odporúčame pracovať na písaní unikátnych popisov. Vieme, že to je dlhá a náročná práca a preto môžete začať od najpredávanejších alebo najdôležitejších produktov. Na druhej strane sa nemusíte trápiť s písaním textov produktov, ktoré onedlho vyradíte z vaše ponuky.

Keď dospejete do stavu, že na vašom webe budete mať iba unikátne texty Google začne hodnotiť vašu stránku ako dôveryhodnejšiu a to pomôže aj vašim pozíciám v organickom vyhľadávaní na kľúčové slovo “ďalekohľady”, na ktoré sa zobrazuje vo vyhľadávaní podstránka tejto kategórie.

TIP na záver

Pri popisoch produktov môžete vždy na konci uvádzať napríklad toto:

Nevyhovujú vám parametre tohto ďalekohľadu? Pozrite si kompletnú ponuku našich ďalekohľadov alebo nám napíšte a my vám poradíme vybrať si ďalekohľad, ktorý bude spĺňať vaše požiadavky.

Pričom frázu “kompletnú ponuku našich ďalekohľadov” budete odkazovať na kategóriu “ďalekohľady”.

Týmto na jednej strane zjednodušíte užívateľom orientáciu na vašej stránke a na druhej strane tento odkaz prenáša časť hodnoty stránky produktu na podstránku kategórie “ďalekohľady”.

Máte vlastnú otázku z oblasti online marketngu? Opýtajte sa nás

Autori odpovede

Michal Stín - Truniversity

Michal Stín

Co-Founder of Truniversity / Online marketing consultant

Marek ŠulíkMarek Šulik

Performance marketing Directo / VISIBILITY

Máte iný názor na túto otázku? Napíšte nám ho do komentárov prosím: