Načo je marketérom kvalitný kokaín? Zápisky z Marketing festivalu 2014

#MKTFEST 2014 Brno - Truniversity

Namiesto oslavovania Haloween-u sme sa posledný októbrový víkend vydali do Brna na konferenciu Marketing Festival 2014, ktorá bola nabitá svetovými rečníkmi. Už na začiaku sa zakladateľ pochválil, že na svete pravdepodobne nenájdeme konferenciu, kde sa stretnú rečníci v takejto kvalite. Nebál sa použiť označenie “najlepšia konferencia online marketingu na svete”.

Truniversity na Marketing Festiaval-e 2014 v Brne

 

K založeniu marketing Festivalu ho viedol fakt, že v v našich podmienkach existuje mnoho vzdelávacích zdrojov na tému online marketingu, ale buď sú POOR alebo zamerané na začiatočníkov, čo je pochopiteľné pretože táto skupina tvorí najväčšie publikum. Našťastie tu je, ale aj niekto kto myslí aj na vzdelávanie tých pokročilejších – Jindrich Fáborský:

Jindrich Faborsky - Marketing Festival 2014 Brno Truniverstiy

 

Prvým spíkrom bol Paggy Moogan, ktorý začínal keď sa Facebook volal ešte The Facebook, Twitter neexistoval a YouTube bol akurát založený. Okrem iného sme sa dozvedeli aj to, že jeho prvá INFOGRAFIKA bola SHIT. Však posúďte sami:

Paggy Moogan - 1.st Infographic Marketing Festival 2014

Aspoň vidíte, že každý niekde začína a bez FAILOV na začiatku to neide.

Paggy tiež hovorí, že úspešný marketér v budúcnosti stojí na priesečníku kreativity, technológií a stratégie. Čo myslíte, má pravdu?

Technology, Creativtiy, Strategy - Truniversity

 

Budúcnosť je v mobiloch

Rok 2013 je výnimočný aj kvôli tomu, že je to prvý rok, v ktorom sa viac ľudí prihlasuje na Facebook iba z mobilov ako iba z počítačov. Vyzerá to tak, že robiť online marketing bez zhrnutia stratégie pre mobilné zariadenia už asi nebude možné.

Budúcnosť Online Marketingu je v Mobiloch - Truniversity

Avinash Kaushik – najväčší high light konferencie

Highlitom celej konferencie bol jednoznačne Avinash Kaushik. Veľmi vtipný chlapík, ktorý vie zaujať a inšpirovať publikum a sám seba nazýva “Digital Marketing Evangelist”. Väčšina účastníkov sa zhodla, že nasledovať v programe po ňom bola naozaj veľká výzva pretože latku nastavil naozaj vysoko.

Avinash Kaushik Marketing Festival 2014 Brno - Truniversity

Hovoril o svojom SEE, THINK, DO, CARE Business Frameworku. Okrem toho nezabudol poznamenať, že na pochopenie niektorých dát je potrebný veľmi kvalitný kokaín alebo že komunikovať zákazníkom výlučne predajné posolstvá je ako prísť za slečnou do baru a povedať jej “Vyzleč sa, ideme sa milovať”. Samotnému predaju musí predchádzať fáza zoznámenia so značkou a zvažovania, tak ako samotnému milostnému aktu musí predchádzať zoznámenie, večera a pohár dobrého vína.

CAT VIDEOS RULES THE WORLD

Na YouTube je 26,6 milionov CAT videos a viac ako 6 milionov rôznych variácií Gangam Style. To už hraničí s úchylnosťou:

CAT Videos Rules The World - Marketing Festival 2014 - Truniversity

Viete čo je pre Avinasha naozajstným orgazmom? Takáto vizualizácia dát:

Orgazmická vizualizácia dát pre Avinasha Kaushika Marketing Festival - Truniversity

Marketing festival sa za posledný víkend posunul o level vyššie a veríme, že ešte stále nedosiahol svoje maximum. Myslíme si, že oproti minulému roku boli tohtoročné prednášky na Marketing Festivale o kúsok odbornejšie a miestami som mal problém niektoré veci na rýchlo pochopiť. Našťastie organizácia tejto konferencie je na špičkovej úrovni a čoskoro budú dostupné video záznamy, kde si budem môcť prednášky detailnejšie preštudovať a implementovať znalosti do praxe.

Faktom však je, že budúci online marketéri stoja pred obrovskou výzvou, ktorou je neustále vzdelávanie. Už nestačí vedieť napísať iba dobrý COPY TEXT do reklamy. Dnes musí online marketér chápať ľudí, vedieť ako sa správajú a taktiež ovládať technické veci ako je HTML, Java Script, databázy a iné skôr technické znalosti. Najlepšie na marketing festivale je, že vieme kade sa treba uberať ďalší rok.

See You Next Year on Marketing Festival 2015!

Ak nechcete premeškať takéto zaujímavosti zo sveta marketingu jednoducho sa prihláste sa do našeho newslettra ;-)