Posted by Michal Stín | 9. november 2014
Načo je marketérom kvalitný kokaín? Zápisky z Marketing festivalu 2014

Namiesto oslavovania Haloween-u sme sa posledný októbrový víkend vydali do Brna na konferenciu Marketing Festival 2014, ktorá bola nabitá svetovými rečníkmi. Už na začiaku sa zakladateľ pochválil, že na svete pravdepodobne nenájdeme konferenciu, kde sa stretnú rečníci v takejto kvalite. Nebál sa použiť označenie “najlepšia konferencia online marketingu na svete”.
K založeniu marketing Festivalu ho viedol fakt, že v v našich podmienkach existuje mnoho vzdelávacích zdrojov na tému online marketingu, ale buď sú POOR alebo zamerané na začiatočníkov, čo je pochopiteľné pretože táto skupina tvorí najväčšie publikum. Našťastie tu je, ale aj niekto kto myslí aj na vzdelávanie tých pokročilejších – Jindrich Fáborský:
Prvým spíkrom bol Paggy Moogan, ktorý začínal keď sa Facebook volal ešte The Facebook, Twitter neexistoval a YouTube bol akurát založený. Okrem iného sme sa dozvedeli aj to, že jeho prvá INFOGRAFIKA bola SHIT. Však posúďte sami:
Aspoň vidíte, že každý niekde začína a bez FAILOV na začiatku to neide.
Paggy tiež hovorí, že úspešný marketér v budúcnosti stojí na priesečníku kreativity, technológií a stratégie. Čo myslíte, má pravdu?
Budúcnosť je v mobiloch
Rok 2013 je výnimočný aj kvôli tomu, že je to prvý rok, v ktorom sa viac ľudí prihlasuje na Facebook iba z mobilov ako iba z počítačov. Vyzerá to tak, že robiť online marketing bez zhrnutia stratégie pre mobilné zariadenia už asi nebude možné.
Avinash Kaushik – najväčší high light konferencie
Highlitom celej konferencie bol jednoznačne Avinash Kaushik. Veľmi vtipný chlapík, ktorý vie zaujať a inšpirovať publikum a sám seba nazýva “Digital Marketing Evangelist”. Väčšina účastníkov sa zhodla, že nasledovať v programe po ňom bola naozaj veľká výzva pretože latku nastavil naozaj vysoko.
Hovoril o svojom SEE, THINK, DO, CARE Business Frameworku. Okrem toho nezabudol poznamenať, že na pochopenie niektorých dát je potrebný veľmi kvalitný kokaín alebo že komunikovať zákazníkom výlučne predajné posolstvá je ako prísť za slečnou do baru a povedať jej “Vyzleč sa, ideme sa milovať”. Samotnému predaju musí predchádzať fáza zoznámenia so značkou a zvažovania, tak ako samotnému milostnému aktu musí predchádzať zoznámenie, večera a pohár dobrého vína.
CAT VIDEOS RULES THE WORLD
Na YouTube je 26,6 milionov CAT videos a viac ako 6 milionov rôznych variácií Gangam Style. To už hraničí s úchylnosťou:
Viete čo je pre Avinasha naozajstným orgazmom? Takáto vizualizácia dát:
Marketing festival sa za posledný víkend posunul o level vyššie a veríme, že ešte stále nedosiahol svoje maximum. Myslíme si, že oproti minulému roku boli tohtoročné prednášky na Marketing Festivale o kúsok odbornejšie a miestami som mal problém niektoré veci na rýchlo pochopiť. Našťastie organizácia tejto konferencie je na špičkovej úrovni a čoskoro budú dostupné video záznamy, kde si budem môcť prednášky detailnejšie preštudovať a implementovať znalosti do praxe.
Faktom však je, že budúci online marketéri stoja pred obrovskou výzvou, ktorou je neustále vzdelávanie. Už nestačí vedieť napísať iba dobrý COPY TEXT do reklamy. Dnes musí online marketér chápať ľudí, vedieť ako sa správajú a taktiež ovládať technické veci ako je HTML, Java Script, databázy a iné skôr technické znalosti. Najlepšie na marketing festivale je, že vieme kade sa treba uberať ďalší rok.
See You Next Year on Marketing Festival 2015!