Začiatky mladého podnikateľa a.k.a. Ako to vlastne bolo s tou Truniversity

  • Jakub Mazán
  • 11. aug 2016
  • Zo zákulisia

Je február roku 2015 a my sme vyrazili na Road Trip po Slovensku. Vtedy sme za 5 dní obehli 5 slovenských miest a odprednášali sme asi dva a pol hodinovú prednášku o základoch Online marketingu…

Globálne zistenie: Ľudia sú ochotní platiť za naše kurzy, ale neprídu kvôli tomu do BA.

Globálne zistenie 2: Nemali sme a ani momentálne nemáme kapacitu na to behať hore dole po Slovensku aj s našimi lektormi. (Verím, že raz budeme môcť.) PS: Na Road Tripe samozrejme SAFETY FIRST!

Road Trip by Truniversity

Problém bol na svete no riešenie prichádzalo postupne…

Keď sme zakladali Truniversity chceli sme byť čo najviac autentickí a interaktívni. Chceli sme, aby si ľudia hneď na kurzoch niečo spravili a odniesli si reálne skúsenosti. Po Road Tripe sme začali rozmýšľať nad tým, ako dostaneme naše kurzy napríklad aj do Bohuníc, alebo hocikde inde (okrem toho, že tam teda prídem na víkend za rodičmi a bráchom) Niekde tam na začiatku toho celého bol aj Kamil, ktorý načrtol základné funkcionality onlinovej platformy na jednom pive v Kontakte na Laurínskej niekedy v máji minulého roka. Ešte raz. V máji roku 2015. Celkom husté, čo?

Kamil Aujeský - lektor Truniversity

Tím

Na začiatku sme museli vymyslieť ako to celé vykryjeme, lebo ani ja a ani Mišo sme nejakým krutým prebytkom peňazí netrpeli. V čom sme asi dobrí, je ale nadchnutie ľudí pre našu víziu a tak sme dokázali poskladať hviezdny tím s ľudí, ktorým sme zo začiatku platili úsmevom a pocitom spolupatričnosti na celom projekte. Toto sa v konečnom dôsledku pri ľuďoch ktorí za to naozaj stoja ukázalo ako omnoho silnejšia motivácia než peniaze. Aj toto je to jedna z mnoha vecí čo som sa ja osobne popri celom projekte do života naučil. Grafiku spískal Píter Skaličan zo štúdia Craftink. Celú video produkciu a každé jedno video, ktoré si od nás videl má na krku Jakub Barbuščák a.k.a. škrček/krpec/jakubčšák atď. atď. z viewcrea. Klasická šikana chápeš. Ale okrem toho, že mu takto nakladáme, on nakladá strašné bomby vo video/motion/foto produkcii. Asi takto nejako:

Partnerstvá

Stálo nás to hodiny a hodiny príprav na stretnutia a prezentácie. Žiadne také, že šak podme tam a uvidíme čo bude. Partnerstvá sme uzatvárali tzv. na dve kolá.

V prvom sme vždy boli odprezentovať náš projekt a vyrokovať či “Áno alebo Nie”. Samozrejme už s nástrelom budúcich možných podmienok spoluprác a projektov. V podstate s polročným predstihom. To si vyžaduje nemať v hlave vymetené a veľmi dobre si rozmyslieť čo, kde, kedy a ako povieš.

V druhom kole sme rokovali už o kokrétnych podmienkach a konkrétnych krokoch. “My vám dáme toto a za to chceme toto”. Za ESET-om, Websupportom, Profesiou a podobnými firmami sa nechodí, že “čáááu šak dajme si logá na stránky, dajte nám peniaze a budze porobené” Ale veď môžeš to vyskúšať keď by si nám veľmi neveril.

Pikošenka: Zmluva o spolupráci s ESETom sa pripravovala takmer mesiac a má niekoľko A4-jek. Je to proste firma na takom leveli, že tam ani nedovidím. A som fakt hrdý na to, že sme to dokázali ohandlovať.

Životná lekcia č.2. Keď s niekym dohaduješ partnerstvo alebo spoluprácu, pozeraj sa na to celé jeho očami, skús si predstaviť prečo by mala byť spolupráca výhodná z jeho pozície a čo by od teba mohol chcieť, čo by mu pomohlo, či už finančne, PR-ovo alebo hocijako inak. Ak si toto dopredu nepremyslíš, rovno to otoč na párok v rožku zo stánku na rohu a na meeting ani nemusíš ísť. Nestrácaj ani svoj a hlavne čas druhých.

Websupport partner Truniversity

Produkcia

Točiť sme začali prvý septembrový týždeň u mňa na byte. A skončili sme v januári, kedy sme to znova ukončili u mňa na byte kurzom Performance Marketingu od Kamila. Medzi tým sme točili napríklad aj vo Visibility a u kamošov v kaviarni MAD DROP, ktorí nám otvorili aj cez víkend (vtedy majú originál zatvorené). Dík za to. Točili sme cez víkendy a sviatky, pretože naši lektori majú prácu, Jakubščák tak isto a my dvaja s Mišom sa momentálne Truniversity nevieme venovať na fulltime kvôli peniazom. No natočiť niečo je úúúplny, úúúplny začiatok. Nasledujú hodiny strihu, postprodukcie a rendrovania videa.

Truniversity točenie online kurzov

Truniversity točenie online kurzov

Truniversity točenie online kurzov

Len tak pre predstavu. Mišov 6 hodinový kurz Google Adwords zožral:

  • Okolo 100 hodín čistej práce prípravy samotného kurzu.
  • 16 hodín točenia na ktorom boli dvaja ľudia.
  • A okolo 140 hodín čistej práce postprodukcie.
  • Rendrovanie nemáme natrekované, ale je to v desiatkach hodín.
  • Popisky na web, seo popisky (ktoré sme robili ručne na každú jednu podstránku ku kždému videu) a nahodenie na platformu okolo 6-10 hodín práce.

Pripraviť teda 6 hodín materiálu nám trvalo možno niečo pod 300 hodín práce. Normálny pracovný mesiac jedného človeka je 160 hodín… Čiže asi takto nejako je veľký celý ten projekt. Jáj no a vlastne všetky tie promo videá, ktoré ešte leň uvidíš, všetky videá do headrov s každým lektorom a všetky fotky na webe… všetko je to robené na mieru. To len aby sa nezabudlo. Momentálne máme na platforme cez 16 hodín materiálu a aktívne riešime ďaľšie kurzy, ktoré budú postupne pribúdať. Prvé by sa mali objaviť na truniversity.sk už na jeseň.

Pikošenka 2: Každé video sme rendrovali do 4 rôznych formátov a len samotné exportovanie trvalo 2 týždne. Celé si to odniesol Jakubčšákov MacBookPro, ktorý pri tom skoro zhorel, ale dal to na pána! Keby si si náhodou nevedel predstaviť koľko je to zložiek tak kuk:

Kódenie

K tomu to asi len toľko. Momentálne máme natrekovaných 750 hodín kódenia a stále kódime maličkosti a pracujeme na korektúrach. Tí, čo vedia koľko v priemere stojí jedna hodina kódera, tak si to zrátať a predstaviť asi vedia. No a pre tých ostatných stačí informácia, že to celé nie je ale že vôôôôbec lacný špásik. Jak sa hovorí: #makethemoneyrain

Popri tom

Spravli sme zopár offline školení. Zopár školení na mieru pre firmy. Pripravili a spustili sme projekt Ambasádor Online Marketingu pre 25 šikovných študentov z celého Slovenska. Rečnili na pár konferenciách a tak podobne. A každý z nás má samozrejme vlastných klientov, aby sme mali za čo kupovať rožky. Ono freelacovanie je o tom, že si síce pýtaš 25€ za hodinu, robíš 10 hodín denne, ale fakturuješ si tak za 2-3. Sem tam lepšie, sem tam horšie. Veď skús keď máš (plnú hubu) veľa rečí a uvidíš sám. Preto nám aj tento projekt trval tak dlho. Nemali sme externú finančnú injekciu a z niečoho žiť musíš.

V Trunivesity sme traja spoločníci. Ja s Mišom ako zakladatelia a Juro sa pridal časom ako technologický riaditeľ. 90% operatívy sme však počas celého obdobia riešili Mišo a ja. Na jar tohto roku ma vyplo a zdravie mi povedalo, že by som sa mal troška krotiť. Takže v podstate všetko ostalo na Mišovi. Dal to jak phááán. Aktuálne už som viac menej okej a firemné vzťahy sa tak nejako prirodzene utriasli na tom, že Mišo zastáva ako keby funkciu CEO a ja sa venujem komunikácii. Všetky rozhodnutia ešte stále robíme spoločne, ale vieme, že toto sa musí časom zmeniť a každý musí byť zodpovedný za niečo iné, aby sme sa dokázali hýbať rýchlejšie.

Výsledok

Truniversity.sk - platforma na vzdelávanie online

Som vyštavený ako dvojmesačný citrón, ktorý zabudneš odkrojený v chladničke. (Stáva sa ti to nie?) Ale tiež mega rád, že sme to spustili a že máme za tri dni 360 registrovaných ľudí. Je tam ešte veľa chýb a nie je to naj-TOP vec na svete, ale makáme. Sme na začiatku pevne verím, že dlhej cesty. Cesty, počas ktorej sa zas posunieme niekam úplne inam a to ma na tom celom baví najviac.

Osobný To Do list: Dať si v priebehu pol roka prvú výplatu vo vlastnej firme. Nebude to ľahké, ale tak rúbať treba vysoko. Takže šupuj na www.truniversity.sk registruj sa, študuj zadarmo a hlavne kupúúúúúj jak ďábel nech mám na tú výplatu 😀

 

Pozn. Autor je jeden zo zakladateľov Truniversity

Newsletter

Páčil sa ti môj článok? Zapíš sa do newslettra, aby si nezmeškal ďalší.

Páči sa ti článok?
Tak ho posuň na:
Jakub_Mazán_Truniversity
Jakub Mazán CO - FOUNDER

V marketingu pôsobím viac ako 5 rokov. Pracoval som v rôznych reklamných agentúrach ako copywriter a idea maker. V tej poslednej, daren&curtis, som viedol celý kreatívny tím. Spolu s Mišom sme založili Truniversity a venujem sa tiež nastavovaniu komplexných marketingových komunikačných stratégií.

Komentáre

Povedali o nás

Povedali o nás
Baska_Klimek_Impact_HUB_Bratislava-150x150 Baška Klimek Zakladateľka Impact Hub Bratislava

Cieľ chalanov naučiť manažérov malých a stredných podnikov pracovať s online nástrojmi svojpomocne si nás získal. Sme radi, že ich hostíme v Impact HUBe. Tešíme sa na ich praktické kurzy a ďakujeme, že svoj čas venovali aj mentoringu našich členov.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Michaela Číková - Truniversity Michaela Číková www.dvereotvorene.eu

Svetové – priateľská atmosféra,jasný obsah prezentácie,kvalitné a výborné userfriendly odprezentovanie informácií,uvedenie príkladov a možnosť odskúšania na vlastnej stránke s prídavkom tipov a trikov = spokojnosť na mojej strane.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Eva Šimková - Truniversity Eva Šimková Headhunter

Veľmi prínosný kurz pre začínajucich podnikateľov, pripadne ludi, ktorí sa príliš neorientujú v oblasti online marketingu, ale mali by sa. Odporúčam hlavne pre ľudí, ktorí už majú projekt a teda majú poznatky na čom aplikovat.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Dominika Babulicová - Truniversity Dominika Babulicová Profesia, spol. s.r.o.

Všetko je o ľuďoch, preto oceňujem hlavne ľudský prístup lektora. Paťo bol po odbornej stránke dobre pripravený, mal zaujímavú prezentáciu plnú príkladov z praxe a odpovede na všetky otázky. Zároveň bol zvedavý na naše reálne problémy a vedel nám poradiť aj individuálne. Výborne spracované case studies, priebežné úlohy a praktická ukážka priamo na hodine pomohli k tomu, že sme si z kurzu neodniesli len kvantá teórie. Efektívne investované peniažky, ktoré sa vďaka množstvu získaných znalostí rýchlo vrátia.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Janka Johannesová Jana Johanesová Marketingový manažér

Kurz bol super. Veľmi si cením kvalitu, odbornost, starostlivost aj prostredie. Patrik sa fakt snažil odovzdať nám zo svojho know-how čo najviac, bol veľmi flexibilný a ústretový. Super!

Hodnotenie kurzu Truniversity - Vladimír Kubrický - Truniversity Vladimír Kubrický Realitná kancelária REALIS & Partners, s.r.o.

Kurz ma príjemne prekvapil a bol veľkou inšpiráciou pre intenzívnejšie aktivity na Facebooku. Veľká vďaka patrí Michalovi. Okrem toho, že sa o nás ako organizátor príkladne staral, bol prínosom aj v odbornej diskusii. Kurz prebiehal v komornej atmosfére, cítil som sa výborne. Som rád, že už nemusím kvôli podobným kurzom cestovať do Česka.

Hlavný partner projektu

Partneri

← Späť
Vitaj späť!
Sme radi, že si tu.
← Späť
Začni sa vzdelávať zadarmo
Problém pri registrácii. Skúste neskôr alebo nás kontaktujte
Prihlaseny

Vytvorením účtu alebo prepojením účtu na Truniversity-online.sk súhlasím s Podmienkami používania a Zásadami ochrany osobných údajov.

← Späť
Bol si odhlásený

Bol si automaticky odhlásený, pretože si sa prihlásil s tvojim účtom na inom zariadení.

Tvoj účet má licenciu iba pre 1 užívateľa a jeho zdieľanie s inými ľuďmi je proti našim pravidlám používania.

V prípade porušenia našich pravidiel, si vyhradzujeme právo zablokovať tvoj účet.

← Späť
Produkt bol úspešne pridaný do košíka