Prečo som založil Truniversity? Zdvíhalo mi tlak to, čo ho dvíha iným aj dnes

  • Michal Stín
  • 09. okt 2016
  • Zo zákulisia

Truniversity sme založili spolu s Kukom pred viac ako 2 rokmi. Nedávno som si uvedomil, že dôvod, s ktorým sme Truniversity zakladali, je stále aktuálny.

! SPOILER ALERT !

Nebolo to kvôli tomu, že sme chceli zarobiť rýchle peniaze a odísť si užívať do Vegas. Aj keď možno niekde v kútiku duše sme verili, že by sa to mohlo stať (bolo to asi tak 0,001 ‰). No, ako vidíš (resp. nevidíš na našom Instagrame fotky z kasína), tak vo Vegas ešte nie sme.

Chcieť podnikať nestačí

Už od strednej školy som mal víziu, že chcem podnikať. Nie preto, že by som sa spoliehal na to, že to je jednoduchšia cesta. Myslím si, že to je najťažšia cesta, akú si človek v živote môže vybrať, a uznávam každého jedného poctivého podnikateľa. Zdôrazňujem slovíčko “poctivého”. Na svoju podnikateľskú príležitosť som čakal dlho. Dokonca som ich možno zopár aj premrhal a mám za sebou aj nejaké malé neúspešné pokusy.

Počas štúdia na vysokej škole som sa snažil čo najviac pracovať. Tvrdo pracovať. Aby som bol dobre pripravený na podnikanie. Cieľ som mal jasný. Nabrať čo najviac skúseností a vedomostí za najkratší možný čas. Tento prístup ma zaviedol do dvoch reklamných agentúr. A počas toho ma denno-denne hnevali isté skutočnosti. Trvalo to tak dlho, až som prišiel na ich spoločného menovateľa:

“Ľudia nerozumejú online marketingovým nástrojom. Nerozumejú im moji klienti, potenciálni klienti a dokonca ani veľa mojich kolegov.”

Nechcem tým povedať, že som nejaký marketingový guru, ktorý vie všetko najlepšie. To ani náhodou. Som zástanca názoru, že neexistuje jeden unikátny návod na podnikanie alebo marketing, ktorý by ti zaručil úspech. Každý klient / projekt / produkt je unikátny, a preto k nemu treba pristupovať individuálne. Skúšať, čo funguje a čo zas nie. Jednoducho, učiť sa za pochodu.

V každom prípade, ak musíš pracovať v prostredí, kde klient nevie, čo chce, ale vie, že to chce a hlavne rýchlo (je to niečo podobné, ako so ženami :D), tak sa ti pracuje ťažko a tiež sa ti ťažko dosahujú nadpriemerné výsledky. Tie, ktoré každý od teba očakáva. Vzorec je však iný. V 99% prípadoch platí: “Koľko úsilia vložíš, toľko aj dostaneš”. Viac o tejto rovnici si môžeš prečítať tu.

Ako pretaviť hnev na podnikanie?

Videl som dve možnosti, ako “utíšiť svoj hnev”:

  • budem spolupracovať iba s ľuďmi, ktorí vedia, čo chcú, a rozumejú online marketingovým nástrojom (áno, aj takí existujú a poznám ich veľa),
  • alebo nájdem spôsob, ako to ľudí naučiť.

A tu sa dostávam opäť na začiatok tohto blogu. Spozoroval som príležitosť, ktorú som sa rozhodol využiť. Veci, ktoré ťa hnevajú sú totiž väčšinou dobrý základ pre podnikanie. Samozrejme, nie každý hnev sa dá pretaviť na biznis. Musí existovať aj trhový potenciál. Inými slovami, musí existovať dostatočne veľa ľudí, ktorých serie to isté, čo teba. V ekonomických knižkách to, tuším, volali dopyt. V opačnom prípade môžeš robiť iba nejakú neziskovku alebo sa zaradiť do kategórie spoločensky prospešný projekt. Čo je, samozrejme, tiež cool a každého, kto také niečo rieši, uznávam.

Spôsobov, ako ľudí vzdelávať, je nespočetne veľa. Spolu s Kukom sme si vybrali formu kurzov, pretože naším jediným cieľom nebolo iba zdieľať naše know-how, ale zároveň vybudovať firmu, ktorá bude napĺňať víziu, ktorú sme zadefinovali:

“Odovzdávame podnikateľom reálne skúsenosti, a tým im pomáhame dosahovať lepšie výsledky v biznise.”

Vyskúšali sme rôzne koncepty (krátke prednášky po celom Slovensku, celodenné a viac dňové workshopy a pod.), až sme dospeli k rozhodnutiu vydať sa cestou online vzdelávania. Po viac ako roku práce sme spustili našu platformu na online vzdelávanie, kde okrem iného nájdeš aj môj online kurz Google AdWords, za ktorý som už dostal namiesto feedbacku aj virtuálnu pusinečku :-*

feedback na kurz google adwords truniversity

feedback na kurz google adwords truniversity

Aj po 2 rokoch to má stále zmysel…

Dnes ráno som si prečítal na internete diskusiu, ktorá ma presvedčila o tom, že hlavný dôvod, s ktorým sme Truniversity zakladali, je stále aktuálny. Pochopíš, keď si prečítaš túto vetu od jednej českej PPC špecialistky:

V mailu mám archivovanou zprávu od klienta:

„My vlastně nevíme co chceme, hlavně ať už se nám e-shop zaplatí a začne vydělávat“.

Celú diskusiu si môžeš prečítať tu. Aby si videl post, musíš byť člen tejto skupiny.

A jedno klišé na záver…

Možno to bude znieť ako obohraná platňa. Dnes však musím zopakovať 10 000-krát povedané a 1 000-krát napísané:

“Ak by som začal podnikať kvôli tomu, že chcem rýchlo zarobiť peniaze, dnes by som už určite nepodnikal.”

V podnikaní je najdôležitejšie mať nejaký hlbší cieľ. Tým naším je učiť ľudí, ako dosahovať lepšie výsledky v biznise. Asi každý podnikateľ ti povie, že hneď druhá najdôležitejšia vec v podnikaní (áno, áno, najdôležitejšia vec môže byť iba jedna, máš pravdu) je vydržať. Ak nemáš dostatočne dobrý dôvod, tak pravdepodobne nevydržíš a vzdáš to skôr, ako zarobíš prvé peniaze.

Celý náš tím sa snaží vydržať a stále drží iba kvôli tomu, že máme 1 spoločný cieľ – naučiť ťa niečo nové.

PS: Môžeš mi napísať do komentov, čo hnevá teba, a spolu sa zamyslíme, či sa tvoj hnev dá pretaviť na podnikanie 😉

Newsletter

Páčil sa ti môj článok? Zapíš sa do newslettra, aby si nezmeškal ďalší.

Páči sa ti článok?
Tak ho posuň na:
Michal Stín Truniversity
Michal Stín CO - FOUNDER

Online marketingu sa venujem 5 rokov. Prešiel som si rôznymi oblasťami ako SEO (OnPage a OffPage), PPC reklama (Google AdWords, Facebook), webová analytika, nastavovanie komplexnej online marketingovej stratégie. Pracoval som na viac ako 60 rôznych projektoch. Aktuálne freelancujem a naplno rozbieham Truniversity.

Komentáre

Povedali o nás

Povedali o nás
Baska_Klimek_Impact_HUB_Bratislava-150x150 Baška Klimek Zakladateľka Impact Hub Bratislava

Cieľ chalanov naučiť manažérov malých a stredných podnikov pracovať s online nástrojmi svojpomocne si nás získal. Sme radi, že ich hostíme v Impact HUBe. Tešíme sa na ich praktické kurzy a ďakujeme, že svoj čas venovali aj mentoringu našich členov.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Michaela Číková - Truniversity Michaela Číková www.dvereotvorene.eu

Svetové – priateľská atmosféra,jasný obsah prezentácie,kvalitné a výborné userfriendly odprezentovanie informácií,uvedenie príkladov a možnosť odskúšania na vlastnej stránke s prídavkom tipov a trikov = spokojnosť na mojej strane.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Eva Šimková - Truniversity Eva Šimková Headhunter

Veľmi prínosný kurz pre začínajucich podnikateľov, pripadne ludi, ktorí sa príliš neorientujú v oblasti online marketingu, ale mali by sa. Odporúčam hlavne pre ľudí, ktorí už majú projekt a teda majú poznatky na čom aplikovat.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Dominika Babulicová - Truniversity Dominika Babulicová Profesia, spol. s.r.o.

Všetko je o ľuďoch, preto oceňujem hlavne ľudský prístup lektora. Paťo bol po odbornej stránke dobre pripravený, mal zaujímavú prezentáciu plnú príkladov z praxe a odpovede na všetky otázky. Zároveň bol zvedavý na naše reálne problémy a vedel nám poradiť aj individuálne. Výborne spracované case studies, priebežné úlohy a praktická ukážka priamo na hodine pomohli k tomu, že sme si z kurzu neodniesli len kvantá teórie. Efektívne investované peniažky, ktoré sa vďaka množstvu získaných znalostí rýchlo vrátia.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Janka Johannesová Jana Johanesová Marketingový manažér

Kurz bol super. Veľmi si cením kvalitu, odbornost, starostlivost aj prostredie. Patrik sa fakt snažil odovzdať nám zo svojho know-how čo najviac, bol veľmi flexibilný a ústretový. Super!

Hodnotenie kurzu Truniversity - Vladimír Kubrický - Truniversity Vladimír Kubrický Realitná kancelária REALIS & Partners, s.r.o.

Kurz ma príjemne prekvapil a bol veľkou inšpiráciou pre intenzívnejšie aktivity na Facebooku. Veľká vďaka patrí Michalovi. Okrem toho, že sa o nás ako organizátor príkladne staral, bol prínosom aj v odbornej diskusii. Kurz prebiehal v komornej atmosfére, cítil som sa výborne. Som rád, že už nemusím kvôli podobným kurzom cestovať do Česka.

Hlavný partner projektu

Partneri

← Späť
Vitaj späť!
Sme radi, že si tu.
← Späť
Začni sa vzdelávať zadarmo
Problém pri registrácii. Skúste neskôr alebo nás kontaktujte
Prihlaseny

Vytvorením účtu alebo prepojením účtu na Truniversity-online.sk súhlasím s Podmienkami používania a Zásadami ochrany osobných údajov.

← Späť
Bol si odhlásený

Bol si automaticky odhlásený, pretože si sa prihlásil s tvojim účtom na inom zariadení.

Tvoj účet má licenciu iba pre 1 užívateľa a jeho zdieľanie s inými ľuďmi je proti našim pravidlám používania.

V prípade porušenia našich pravidiel, si vyhradzujeme právo zablokovať tvoj účet.

← Späť
Produkt bol úspešne pridaný do košíka