#StrategickéMinimum #OnlineMarketingNeexistuje
Už v predchádzajúcom článku som napísal, že online marketing neexistuje. Neznamená to však, že tento pojem z mojich úst už v živote nebudeš počuť. Chcem len zmeniť to, ako sa na online marketing pozeráš.
Online marketing nie je Facebook, web alebo Google
Väčšina ľudí si pod pojmom online marketing predstaví určitú konkrétnu oblasť online marketingu, resp. nejaký nástroj alebo taktiku. Ty si pod pojmom online marketing predstavíš web, niekto iný zas Facebook alebo Google. Každý vníma svet svojimi vlastnými očami a je to úplne normálne. Faktom však je, že web, SEO, komunikácia na Facebooku, reklama vo vyhľadávaní atď. sú všetko iba online marketingové nástroje alebo taktiky.
Viac o základných online marketingových nástrojoch sa dozvieš v našom neplatenom online kurze Základov online marketingu.
Ako internet zmenil marketing?
Marketing existoval aj v dobe, keď sa nám o internete ešte ani nesnívalo. Napríklad taký YouTube vznikol pred zhruba 10 rokmi a dnes je označovaný za novú formu televízie.
Každý deň pribúdajú nové online marketingové nástroje a kanály. Každý deň sa menia pravidlá hry. To, čo fungovalo včera, nemusí fungovať dnes. Jedna vec sa však nezmenila. Vždy si musíš na začiatku položiť tieto 2 otázky:
- Kto je môj zákazník?
- Kde ho nájdem?
Keď vieš, kto je tvoj zákazník, tak sa môžeš zamyslieť nad tým, či je práve YouTube, Facebook alebo reklama vo vyhľadávaní Google to správne miesto, kde ho zasiahneš. Inými slovami, musíš sa zamyslieť nad online marketingovými kanálmi, cez ktoré ho môžeš zasiahnuť.
Ľudia nerozlišujú online a offline
Keď prídeš do obchodu s elektronikou, vyberáš si nové domáce kino alebo práčku, vytiahneš si smartfón, aby si si vygooglil recenzie na nejaký konkrétny produkt. Si online alebo offline?
Tvoji zákazníci nerozlišujú to, či sú online alebo offline, a preto by si nemal ani ty. Musíš sa na to pozerať ako na cestu, ktorú človek musí absolvovať, aby sa z neho stal tvoj zákazník. Keď chceš, môžeš použiť aj viac sexi anglický názov “customer journey”.
Na to, aby si bol úspešný, ich potom musíš zladiť do online marketingovej stratégie. Ako sa to robí, zistíš v našom neplatenom online kurze Základy online marketingovej stratégie.
Komentáre