Online marketing neexistuje a toto nie je clickbait

  • Michal Stín
  • 04. apr 2017
  • Strategické minimum

#StrategickéMinimum #OnlineMarketingNeexistuje

Už v predchádzajúcom článku som napísal, že online marketing neexistuje. Neznamená to však, že tento pojem z mojich úst už v živote nebudeš počuť. Chcem len zmeniť to, ako sa na online marketing pozeráš.

Online marketing nie je Facebook, web alebo Google

Väčšina ľudí si pod pojmom online marketing predstaví určitú konkrétnu oblasť online marketingu, resp. nejaký nástroj alebo taktiku. Ty si pod pojmom online marketing predstavíš web, niekto iný zas Facebook alebo Google. Každý vníma svet svojimi vlastnými očami a je to úplne normálne. Faktom však je, že web, SEO, komunikácia na Facebooku, reklama vo vyhľadávaní atď. sú všetko iba online marketingové nástroje alebo taktiky.

Viac o základných online marketingových nástrojoch sa dozvieš v našom neplatenom online kurze Základov online marketingu.

Ako internet zmenil marketing?

Marketing existoval aj v dobe, keď sa nám o internete ešte ani nesnívalo. Napríklad taký YouTube vznikol pred zhruba 10 rokmi a dnes je označovaný za novú formu televízie.

Každý deň pribúdajú nové online marketingové nástroje a kanály. Každý deň sa menia pravidlá hry. To, čo fungovalo včera, nemusí fungovať dnes. Jedna vec sa však nezmenila. Vždy si musíš na začiatku položiť tieto 2 otázky:

  • Kto je môj zákazník?
  • Kde ho nájdem?

Keď vieš, kto je tvoj zákazník, tak sa môžeš zamyslieť nad tým, či je práve YouTube, Facebook alebo reklama vo vyhľadávaní Google to správne miesto, kde ho zasiahneš. Inými slovami, musíš sa zamyslieť nad online marketingovými kanálmi, cez ktoré ho môžeš zasiahnuť.

Ľudia nerozlišujú online a offline

Keď prídeš do obchodu s elektronikou, vyberáš si nové domáce kino alebo práčku, vytiahneš si smartfón, aby si si vygooglil recenzie na nejaký konkrétny produkt. Si online alebo offline?

Tvoji zákazníci nerozlišujú to, či sú online alebo offline, a preto by si nemal ani ty. Musíš sa na to pozerať ako na cestu, ktorú človek musí absolvovať, aby sa z neho stal tvoj zákazník. Keď chceš, môžeš použiť aj viac sexi anglický názov “customer journey”.

Na to, aby si bol úspešný, ich potom musíš zladiť do online marketingovej stratégie. Ako sa to robí, zistíš v našom neplatenom online kurze Základy online marketingovej stratégie.

Newsletter

Páčil sa ti môj článok? Zapíš sa do newslettra, aby si nezmeškal ďalší.

Páči sa ti článok?
Tak ho posuň na:
Michal Stín Truniversity
Michal Stín CO - FOUNDER

Online marketingu sa venujem 5 rokov. Prešiel som si rôznymi oblasťami ako SEO (OnPage a OffPage), PPC reklama (Google AdWords, Facebook), webová analytika, nastavovanie komplexnej online marketingovej stratégie. Pracoval som na viac ako 60 rôznych projektoch. Aktuálne freelancujem a naplno rozbieham Truniversity.

Komentáre

Povedali o nás

Povedali o nás
Baska_Klimek_Impact_HUB_Bratislava-150x150 Baška Klimek Zakladateľka Impact Hub Bratislava

Cieľ chalanov naučiť manažérov malých a stredných podnikov pracovať s online nástrojmi svojpomocne si nás získal. Sme radi, že ich hostíme v Impact HUBe. Tešíme sa na ich praktické kurzy a ďakujeme, že svoj čas venovali aj mentoringu našich členov.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Michaela Číková - Truniversity Michaela Číková www.dvereotvorene.eu

Svetové – priateľská atmosféra,jasný obsah prezentácie,kvalitné a výborné userfriendly odprezentovanie informácií,uvedenie príkladov a možnosť odskúšania na vlastnej stránke s prídavkom tipov a trikov = spokojnosť na mojej strane.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Eva Šimková - Truniversity Eva Šimková Headhunter

Veľmi prínosný kurz pre začínajucich podnikateľov, pripadne ludi, ktorí sa príliš neorientujú v oblasti online marketingu, ale mali by sa. Odporúčam hlavne pre ľudí, ktorí už majú projekt a teda majú poznatky na čom aplikovat.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Dominika Babulicová - Truniversity Dominika Babulicová Profesia, spol. s.r.o.

Všetko je o ľuďoch, preto oceňujem hlavne ľudský prístup lektora. Paťo bol po odbornej stránke dobre pripravený, mal zaujímavú prezentáciu plnú príkladov z praxe a odpovede na všetky otázky. Zároveň bol zvedavý na naše reálne problémy a vedel nám poradiť aj individuálne. Výborne spracované case studies, priebežné úlohy a praktická ukážka priamo na hodine pomohli k tomu, že sme si z kurzu neodniesli len kvantá teórie. Efektívne investované peniažky, ktoré sa vďaka množstvu získaných znalostí rýchlo vrátia.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Janka Johannesová Jana Johanesová Marketingový manažér

Kurz bol super. Veľmi si cením kvalitu, odbornost, starostlivost aj prostredie. Patrik sa fakt snažil odovzdať nám zo svojho know-how čo najviac, bol veľmi flexibilný a ústretový. Super!

Hodnotenie kurzu Truniversity - Vladimír Kubrický - Truniversity Vladimír Kubrický Realitná kancelária REALIS & Partners, s.r.o.

Kurz ma príjemne prekvapil a bol veľkou inšpiráciou pre intenzívnejšie aktivity na Facebooku. Veľká vďaka patrí Michalovi. Okrem toho, že sa o nás ako organizátor príkladne staral, bol prínosom aj v odbornej diskusii. Kurz prebiehal v komornej atmosfére, cítil som sa výborne. Som rád, že už nemusím kvôli podobným kurzom cestovať do Česka.

Hlavný partner projektu

Partneri

← Späť
Vitaj späť!
Sme radi, že si tu.
← Späť
Začni sa vzdelávať zadarmo
Problém pri registrácii. Skúste neskôr alebo nás kontaktujte
Prihlaseny

Vytvorením účtu alebo prepojením účtu na Truniversity-online.sk súhlasím s Podmienkami používania a Zásadami ochrany osobných údajov.

← Späť
Bol si odhlásený

Bol si automaticky odhlásený, pretože si sa prihlásil s tvojim účtom na inom zariadení.

Tvoj účet má licenciu iba pre 1 užívateľa a jeho zdieľanie s inými ľuďmi je proti našim pravidlám používania.

V prípade porušenia našich pravidiel, si vyhradzujeme právo zablokovať tvoj účet.

← Späť
Produkt bol úspešne pridaný do košíka