Digitálny marketing je ako sex teenagerov

  • Michal Stín
  • 21. mar 2017
  • Strategické minimum

#StrategickéMinimum #Základy #Online #Marketing #Basics

Každý ho chce robiť, nikto však nevie ako. Mám pocit, že veľa marketérov stále nevie, ako správne uchopiť marketingové aktivity v digitálnom svete a ako z nich vyťažiť maximum. Majitelia malých a stredných firiem majú pocit, že v online prostredí musia byť prítomní, ale netušia, akým smerom sa vydať, pretože nemajú základné znalosti toho, ako marketing v online prostredí funguje. Zdá sa im byť komplikovaný, zložitý, prípadne mimo ich schopnosti pochopiť ho. Čím to je?

SEO, AdWords, Facebook, PPC, Snapchat, Google… a každý deň nejaká novinka

Nedá sa im čudovať. Online marketing ešte pred pár rokmi neexistoval. A je veľmi otázne, či existuje dnes. Skôr by som sa priklonil k tomu, že neexistuje. Prvýkrát som sa dočítal o pojme non-line marketing v článku Avinasha Kaushika (z roku 2006). Celkom sa mi páči idea, že online marketing, digitálny marketing, marketing na sociálnych sieťach a pod. sú len aktuálne buzzwordy, ktoré spôsobujú, že ľudia majú pocit, že to je niečo, čomu nemajú šancu rozumieť. Faktom však je, že neexistuje žiadny online alebo offline marketing. Všetko sú to len marketingové kanály, nástroje a taktiky, ktoré marketéri využívajú na to, aby dosiahli svoje ciele.

Back to the basics

Ak si podnikateľ a chceš sa začať venovať marketingu v online prostredí, tak ti nepomôže prečítať si článok o tom, ako tvoja firma musí byť na Google, o tom, že 90 % ľudí si pozrie iba prvú stranu výsledkov vyhľadávania a tvoja firma tam musí byť. Alebo to, že ak zmením predmet e-mailu, tak si ho otvorí o 600% viac ľudí. Toto sú informácie určené hlavne pre špecialistov na jednotlivé oblasti.

Na to, aby si správne uchopil digitálne aktivity, sa potrebuješ na marketing pozrieť z nadhľadu a komplexne. Mali by ťa viac zaujímať odpovede na otázky typu:

  • Mám investovať do webu, SEO, Google AdWords, komunikácie a reklamy na Facebooku?
  • Čo mi to prinesie?
  • Kto mi to zabezpečí?
  • Viem si to zabezpečiť interne alebo mi to zabezpečí niekto externe?
  • Ako ho skontrolujem?
  • Ako vypracujem zadanie, keď neviem, čo vlastne chcem a potrebujem?
  • Ako to vlastne celé funguje, aký je proces?
  • Koľko to bude trvať?

Univerzálne návody neexistujú – no rules – no keys to success

V online prostredí sa objaví každý deň aspoň jedna “zásadná” novinka, o ktorej si množstvo ľudí myslí, že zmení celé toto odvetvie. Ja si to nemyslím. Je pravda, že je veľmi dôležité sledovať novinky, trendy a mať prehľad o tom, čo sa deje. Následne sa snažiť využiť ich vo svoj prospech a získať tak náskok pred konkurenciou. Avšak tvoja firma nemusí aplikovať každý jeden nový formát, taktiku alebo funkcionalitu nástroja, ktorá sa objaví. Je na tebe, aby si zvážil, či má zmysel implementovať ju do tvojej stratégie alebo nie.

Neexistuje žiadny návod na úspech. Každý biznis, odvetvie či trh má svoje špecifiká. Kľúčom k úspechu je vzdelávanie, stratégia a testovanie rôznych marketingových taktík. Musíš sa poučiť z toho, čo nefungovalo, a snažiť sa sústrediť na to, čo funguje pre tvoj biznis.

Viac o základných online marketingových nástrojoch a o tom, ako ich zladiť do stratégie, sa dozvieš aj v našich bezplatných online kurzoch:

BTW: To, že online marketing neexistuje, neznamená, že tento pojem už nikdy nepoužijem. Viac o tom, ako to myslím, sa dozvieš v ďalšom článku. Ak ho nechceš zmeškať, sleduj nás na Facebooku alebo sa kúsok nižšie prihlás na odber nášho newslettra.

Newsletter

Páčil sa ti môj článok? Zapíš sa do newslettra, aby si nezmeškal ďalší.

Páči sa ti článok?
Tak ho posuň na:
Michal Stín Truniversity
Michal Stín CO - FOUNDER

Online marketingu sa venujem 5 rokov. Prešiel som si rôznymi oblasťami ako SEO (OnPage a OffPage), PPC reklama (Google AdWords, Facebook), webová analytika, nastavovanie komplexnej online marketingovej stratégie. Pracoval som na viac ako 60 rôznych projektoch. Aktuálne freelancujem a naplno rozbieham Truniversity.

Komentáre

Povedali o nás

Povedali o nás
Baska_Klimek_Impact_HUB_Bratislava-150x150 Baška Klimek Zakladateľka Impact Hub Bratislava

Cieľ chalanov naučiť manažérov malých a stredných podnikov pracovať s online nástrojmi svojpomocne si nás získal. Sme radi, že ich hostíme v Impact HUBe. Tešíme sa na ich praktické kurzy a ďakujeme, že svoj čas venovali aj mentoringu našich členov.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Michaela Číková - Truniversity Michaela Číková www.dvereotvorene.eu

Svetové – priateľská atmosféra,jasný obsah prezentácie,kvalitné a výborné userfriendly odprezentovanie informácií,uvedenie príkladov a možnosť odskúšania na vlastnej stránke s prídavkom tipov a trikov = spokojnosť na mojej strane.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Eva Šimková - Truniversity Eva Šimková Headhunter

Veľmi prínosný kurz pre začínajucich podnikateľov, pripadne ludi, ktorí sa príliš neorientujú v oblasti online marketingu, ale mali by sa. Odporúčam hlavne pre ľudí, ktorí už majú projekt a teda majú poznatky na čom aplikovat.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Dominika Babulicová - Truniversity Dominika Babulicová Profesia, spol. s.r.o.

Všetko je o ľuďoch, preto oceňujem hlavne ľudský prístup lektora. Paťo bol po odbornej stránke dobre pripravený, mal zaujímavú prezentáciu plnú príkladov z praxe a odpovede na všetky otázky. Zároveň bol zvedavý na naše reálne problémy a vedel nám poradiť aj individuálne. Výborne spracované case studies, priebežné úlohy a praktická ukážka priamo na hodine pomohli k tomu, že sme si z kurzu neodniesli len kvantá teórie. Efektívne investované peniažky, ktoré sa vďaka množstvu získaných znalostí rýchlo vrátia.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Janka Johannesová Jana Johanesová Marketingový manažér

Kurz bol super. Veľmi si cením kvalitu, odbornost, starostlivost aj prostredie. Patrik sa fakt snažil odovzdať nám zo svojho know-how čo najviac, bol veľmi flexibilný a ústretový. Super!

Hodnotenie kurzu Truniversity - Vladimír Kubrický - Truniversity Vladimír Kubrický Realitná kancelária REALIS & Partners, s.r.o.

Kurz ma príjemne prekvapil a bol veľkou inšpiráciou pre intenzívnejšie aktivity na Facebooku. Veľká vďaka patrí Michalovi. Okrem toho, že sa o nás ako organizátor príkladne staral, bol prínosom aj v odbornej diskusii. Kurz prebiehal v komornej atmosfére, cítil som sa výborne. Som rád, že už nemusím kvôli podobným kurzom cestovať do Česka.

Hlavný partner projektu

Partneri

← Späť
Vitaj späť!
Sme radi, že si tu.
← Späť
Začni sa vzdelávať zadarmo
Problém pri registrácii. Skúste neskôr alebo nás kontaktujte
Prihlaseny

Vytvorením účtu alebo prepojením účtu na Truniversity-online.sk súhlasím s Podmienkami používania a Zásadami ochrany osobných údajov.

← Späť
Bol si odhlásený

Bol si automaticky odhlásený, pretože si sa prihlásil s tvojim účtom na inom zariadení.

Tvoj účet má licenciu iba pre 1 užívateľa a jeho zdieľanie s inými ľuďmi je proti našim pravidlám používania.

V prípade porušenia našich pravidiel, si vyhradzujeme právo zablokovať tvoj účet.

← Späť
Produkt bol úspešne pridaný do košíka