Čo by si mal vedieť o online marketingu pred tým, ako začneš?

  • Michal Stín
  • 04. apr 2017
  • Strategické minimum

#StrategickéMinimum #PredTýmAkoZačneš

74 % malých a stredných podnikateľov na Slovensku nevyhodnocuje svoje aktivity v online prostredí. Ak patríš do tejto skupiny, prípadne by si chcel začať s online marketingom, tak tento článok je presne pre teba. Dozvieš sa 5 vecí, ktoré musíš vedieť pred tým, ako začneš.

Komplexnosť

Ak chceš začať s budovaním povedomia o svojom produkte / značke / firme na internete, tak si musíš v prvom rade uvedomiť, že nestačí, ak si spravíš web alebo Facebook stránku. Na to, aby to fungovalo, budeš musieť zapojiť viacero online marketingových nástrojov a taktík, ktoré musíš správne namixovať do online stratégie.

Chceš sa naučiť, čo je to online marketingová stratégia a ako funguje? Pozri si náš neplatený online kurz základov Online Marketingovej Stratégie.

Trpezlivosť

Dnes si sa rozhodol, že ideš robiť online marketing. Máš pocit, že to je tá správna cesta, pretože dnes je každý online. Neočakávaj, že za mesiac budeš iba počítať zarobené peniaze a objednávať letenku niekam do exotickej krajiny.

Ako sa hovorí, ani Rím sa nepostavil za 1 deň, a tak ani ty pravdepodobne za 1 deň nepripravíš online marketingovú stratégiu, ktorá bude dokonale fungovať.

Buď pripravený na to, že najskôr vyskúšaš X rôznych nástrojov a taktík, zistíš, čo ti funguje a čo zase nie. Inými slovami, každý si musí nájsť svoju vlastnú cestu, ktorá mu funguje. Môžeš využiť služby nejakého odborníka (agentúry alebo freelancera), ktorý ti poradí v určitej oblasti, ale neočakávaj, že práve on spasí tvoje podnikanie.

Online marketing neexistuje

Paradoxom je, že aj v tomto článku som viackrát použil pojem online marketing a teraz ti hovorím, že neexistuje. Chcem tým však povedať, že v dnešnej dobe neexistuje online alebo offline marketing. Existujú iba online a offline nástroje. Ľudia sú dnes neustále pripojení a zároveň sú aj offline.

Viac o tejto myšlienke si môžeš prečítať v mojom článku Online marketing neexistuje a toto nie je clickbait.

Žiadna káva, žiadny obed nie je zadarmo

Ešte stále sa stretávam s očakávaním, že online marketing je lacný. Opak je však pravdou. Áno, vieš si nakúpiť jedno kliknutie z Facebooku za 5 centov. No na druhej strane, môže ťa stáť aj 2 €.

Ľudia prídu na tvoj web z organického vyhľadávania v Google a nič za to nezaplatíš. Znie to lákavo, nie? Musíš však počítať s tým, že na to, aby niekto prišiel na tvoj web z organického vyhľadávania, budeš musieť investovať do tvorby webu, neustále ho upravovať a tvoriť nový obsah. A to nebude ani zďaleka zadarmo.

Zo skúsenosti viem, že na online marketingu je najdrahšie neustále skúšanie a testovanie. Každá zmena alebo test si vyžaduje čas na vymyslenie, realizáciu a vyhodnotenie.

Ako podnikateľ si určite uvedomuješ, že time is money. Buď investuješ svoj čas, ktorý by si mohol využiť na vykonávanie tvojej hlavnej zárobkovej činnosti, alebo si tento čas u niekoho kúpiš (zamestnanec, freelancer, agentúra). Počítaj tiež s tým, že ľudia pracujúci v tejto oblasti sú relatívne drahí. Dôvod je ten, že ich je málo, musia sa neustále vzdelávať a investovať extrémne veľa času do svojho rozvoja.

O výhodách a nevýhodách spolupráce s agentúrou, freelancerom alebo realizácie marketingu vo vlastnej réžii si môžeš prečítať v našich článkoch:

To, čo funguje niekomu inému, nemusí fungovať tebe

Príde za tebou nejaký odborník alebo v tom lepšom prípade iba „obchoďák” a povie ti: Mal by si začať komunikovať na Facebook-u, pretože dnes je každý na Facebooku. Pozri, jednému klientovi sme spravili Facebook stránku a jeho zisk stúpol o 30 %. Znie to lákavo, ale nenechaj sa opiť vodou.

To, že to fungovalo niekomu inému, neznamená, že to bude fungovať aj pri tvojom biznise. Každý biznis je špecifický a funguje inak. Aplikuj kritické myslenie a zamysli sa nad tým, či to dáva zmysel v kontexte tvojho podnikania a zapadá to do tvojej stratégie.

Verím, že ti tento blog pomôže získať reálnejší pohľad na online marketing. Ak ťa zaujíma táto téma detailnejšie, môžeš absolvovať jeden z našich online kurzov. Odporúčam ti začať s neplateným kurzom Základov online marketingu, v ktorom sa dozvieš viac o jednotlivých online marketingových nástrojoch a po jeho absolvovaní ti vystavíme aj Truniversity certifikát.

Newsletter

Páčil sa ti môj článok? Zapíš sa do newslettra, aby si nezmeškal ďalší.

Páči sa ti článok?
Tak ho posuň na:
Michal Stín Truniversity
Michal Stín CO - FOUNDER

Online marketingu sa venujem 5 rokov. Prešiel som si rôznymi oblasťami ako SEO (OnPage a OffPage), PPC reklama (Google AdWords, Facebook), webová analytika, nastavovanie komplexnej online marketingovej stratégie. Pracoval som na viac ako 60 rôznych projektoch. Aktuálne freelancujem a naplno rozbieham Truniversity.

Komentáre

Povedali o nás

Povedali o nás
Baska_Klimek_Impact_HUB_Bratislava-150x150 Baška Klimek Zakladateľka Impact Hub Bratislava

Cieľ chalanov naučiť manažérov malých a stredných podnikov pracovať s online nástrojmi svojpomocne si nás získal. Sme radi, že ich hostíme v Impact HUBe. Tešíme sa na ich praktické kurzy a ďakujeme, že svoj čas venovali aj mentoringu našich členov.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Michaela Číková - Truniversity Michaela Číková www.dvereotvorene.eu

Svetové – priateľská atmosféra,jasný obsah prezentácie,kvalitné a výborné userfriendly odprezentovanie informácií,uvedenie príkladov a možnosť odskúšania na vlastnej stránke s prídavkom tipov a trikov = spokojnosť na mojej strane.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Eva Šimková - Truniversity Eva Šimková Headhunter

Veľmi prínosný kurz pre začínajucich podnikateľov, pripadne ludi, ktorí sa príliš neorientujú v oblasti online marketingu, ale mali by sa. Odporúčam hlavne pre ľudí, ktorí už majú projekt a teda majú poznatky na čom aplikovat.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Dominika Babulicová - Truniversity Dominika Babulicová Profesia, spol. s.r.o.

Všetko je o ľuďoch, preto oceňujem hlavne ľudský prístup lektora. Paťo bol po odbornej stránke dobre pripravený, mal zaujímavú prezentáciu plnú príkladov z praxe a odpovede na všetky otázky. Zároveň bol zvedavý na naše reálne problémy a vedel nám poradiť aj individuálne. Výborne spracované case studies, priebežné úlohy a praktická ukážka priamo na hodine pomohli k tomu, že sme si z kurzu neodniesli len kvantá teórie. Efektívne investované peniažky, ktoré sa vďaka množstvu získaných znalostí rýchlo vrátia.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Janka Johannesová Jana Johanesová Marketingový manažér

Kurz bol super. Veľmi si cením kvalitu, odbornost, starostlivost aj prostredie. Patrik sa fakt snažil odovzdať nám zo svojho know-how čo najviac, bol veľmi flexibilný a ústretový. Super!

Hodnotenie kurzu Truniversity - Vladimír Kubrický - Truniversity Vladimír Kubrický Realitná kancelária REALIS & Partners, s.r.o.

Kurz ma príjemne prekvapil a bol veľkou inšpiráciou pre intenzívnejšie aktivity na Facebooku. Veľká vďaka patrí Michalovi. Okrem toho, že sa o nás ako organizátor príkladne staral, bol prínosom aj v odbornej diskusii. Kurz prebiehal v komornej atmosfére, cítil som sa výborne. Som rád, že už nemusím kvôli podobným kurzom cestovať do Česka.

Hlavný partner projektu

Partneri

← Späť
Vitaj späť!
Sme radi, že si tu.
← Späť
Začni sa vzdelávať zadarmo
Problém pri registrácii. Skúste neskôr alebo nás kontaktujte
Prihlaseny

Vytvorením účtu alebo prepojením účtu na Truniversity-online.sk súhlasím s Podmienkami používania a Zásadami ochrany osobných údajov.

← Späť
Bol si odhlásený

Bol si automaticky odhlásený, pretože si sa prihlásil s tvojim účtom na inom zariadení.

Tvoj účet má licenciu iba pre 1 užívateľa a jeho zdieľanie s inými ľuďmi je proti našim pravidlám používania.

V prípade porušenia našich pravidiel, si vyhradzujeme právo zablokovať tvoj účet.

← Späť
Produkt bol úspešne pridaný do košíka