Ako sme za týždeň za 0 € zaregistrovali viac ako 450 ľudí

  • Jakub Mazán
  • 15. aug 2016
  • Zo zákulisia

Takto pred týždňom sme svetu oficiálne predstavili platformu na online vzdelávanie v oblasti marketingu a komunikácie. Za týždeň sme na náš web dokázali dostať okolo 2300 ľudí a z nich sa u nás zaregistrovalo viac ako 450. Čo je konverzný pomer niečo okolo 19%. Do platenej propagácie sme pritom nedali ani cent a na našej stránke neukazujeme ani nahé dieučence a ani “mega vtipné meme nezmyselné obrázky”, takže tie návštevy na náš web sú celkom relevantné.

Naplánované sme to mali ale úúúplne inak

Teda spustenie a odpálenie komunikácie. Samotné spustenie sme niekoľkokrát odkladali, kvôli tomu, že sa nám celý projekt mega naťahoval. Prečo to tak bolo si môžeš prečítať v mojom minulom blogu TU. Koncom minulého a začiatkom tohto roka, sme spolu s Mišom vymýšľali stratégiu komunikácie pre spustenie projektu, pričom projekt sme vtedy plánovali spustiť koncom mája. Čiže 5 mesiacov dopredu. Foto: prvý náčrt stratégie. Fotené 30.12.2015

Stratégia Truniversity

Súčasťou stratégie boli samozrejme klasické PR správy, pre platených, ale aj neplatených PR partnerov, ktorých sme mali v hľadáčiku a niektorých z nich už aj rozdiskutovaných. Pripravil som 4 press-kity, každý s unikátnym textom, setom fotiek + všetky farebné exporty loga v najrôznejších formátoch a druhoch. Opakujem, že to bolo 4-5 mesiacov do “spustenia”. Ďalej sme v stratégii mali zahrnutý silný content šírený cez nás a cez partnerov a platené contentové PR. Proste články typu “ Ako nevyhodiť 1000€ v Google Adwords von oknom” a pod. Samozrejme to ber iba ako modelový príklad. Čo je dôležitejšie, tieto texty sme nachystali tiež popredu. A.k.a. V našom Google Drive sa nachádzaj aj jeden dokument v ktorom máme viac ako 20 A4 textov na marketingové témy. Niečo ako studnica, z ktorej by menšia agentúra, alebo portál, ktorý to hrotí dokázal na blogu žiť pekné 3-4 mesiace. Stratégia tiež obsahovala banerovú PPC-čku na Facebooku a v GDN (cielenia + rematketingovú mechaniku a newsletrový sytém). Mali sme to aj nabadžetované a nakreslené v čase. Boli sme rozhodnutí do toho investovať všetky naše našetrené peniaze. Chceli sme to „odpáliť vo veľkom”. Okej, vo veľkom sa robí kampaň za 100 tisíc a viac. My sme mali zhruba o 98 tisíc menej.

Lenže, čo sa stalo…

Kódenie sa nám naťahovalo a celý projekt sa oneskoril. Fest oneskoril. Okrem toho sme časom zistili, že nebudeme schopní platformu spustiť z hodiny na hodinu do mega ostrej prevádzky. Postupne sa rozplynuli aj plány o prvotnej stratégii a museli sme rozmyslieť, čo ďalej. Keď už bolo jasné, že nestihneme spustiť pred letom bolo zároveň rozhodnuté aj o tom, ako budeme celý projekt komunikovať. Vedeli sme, že 21. júna Google na Slovensku oficiálne predstaví svoju Digitálnu Garáž. Vzdelávací projekt, v ktorom nachytáte základy online marketingu. Niečo podobné ako máme my, ale nie až tak prešpekulované a témy sú oproti nám o dosť “povrchnejšie”. Samozrejme, pls bez urážky Google. Viem, prečo ste to tak spravili a spravili ste to dobre. Tento dátum sme my stihnúť nemohli, čo je v podstate prúser z jediného jedného dôvodu. Z toho, že nemôžeme používať v komunikácií slovíčko “prvá” online vzdelávacia platforma na Slovensku. Biznisovo nám to nejaké vrásky nerobí, lebo naše produkty sa v učitej rovine dajú považovať za doplnkové. A dajú sa teda celkom pekne „nadpojiť“. (Ale o tom možno niekedy inokedy) Museli sme však vymyslieť úplne novú komunikačnú stratégiu.

Predstavenie Digitálnej Garáže od GooglePomaly a zadarmo…

Tak sme sa rozhodli komunikovať po novom. Pred letom sme spustili projekt Online Ambasádor by Truniversity, v ktorom sme našli 25 šikovných študentov z celého Slovenska. Tým sme dali prístupy ku všetkým našim kurzov a momentálne ich čaká boj o pracovné stáže vo firmách ako Profesia, Websupport, Pizza SEO, Visibility, Volis International, E-cake… Lenže niečo za niečo. A tak, keď sme projekt spúšťali mali sme na svojej strane ambasádorov, lektorov a „core“ fanúšikov, ktorí nám info o spustení pomohli rozšíriť.

Správa pre Ambasádorov by Truniversity

Plán bol tentokrát nastavený takto: V „strede“ augusta spustíme projekt. Komunikovať ho budeme my, cez oficiálne kanály Truniversity (Fb, Ig, Tw, Li, systém newsletterov), osobné kanály mňa a Miša, prostredníctvom kanálov našich ambasádorov a tiež našich lektorov. Všetko v rovnakom čase aby sa efekt znásobil. Ak sa obajaví možnosť ísť do neplateného PR, sme in, ak nie, nehrotíme to. Postupne sa pridávajú naši partneri a začiatkom septembra spúšťame contentovú komunikáciu cez partnerov. Kampaňovú komunikáciu cez seba (PPC- Fb, GDN – vybrané cielenia + remarketingy). PR platené/neplatené. Toto všetko by malo vyústiť koncom roka do ovládnutia planéty a pred letom 2017 sa ja stanem pánom Galaxie a Mišo bude nový Darth Vader. Čiže päťročnica by bola. Ruzumíš ne?

V deň keď sme to celé spustili potom už stačilo len nahrať na Facebook a Youtube predstavovacie video. Zmeniť grafiku na všetkých našich kanáloch. Odkomunikovať s Ambasádormi a lektormi čo, kedy a ako … No a pustiť to proste von. (Inak celé toto mi zabralo asi 6-7 hodín práce) A takto nejako sme za 0 € za týždeň zaregistrovali viac ako 450 ľudí. Momentálne už u Miša v garáži staviame vesmírnu loď, ale vieme, že nás čaká ešte veeeeľmi dlhá cesta. Tak drž palce.

Pozn. Autor je jeden zo zakladateľov Truniversity

Newsletter

Páčil sa ti môj článok? Zapíš sa do newslettra, aby si nezmeškal ďalší.

Páči sa ti článok?
Tak ho posuň na:
Jakub_Mazán_Truniversity
Jakub Mazán CO - FOUNDER

V marketingu pôsobím viac ako 5 rokov. Pracoval som v rôznych reklamných agentúrach ako copywriter a idea maker. V tej poslednej, daren&curtis, som viedol celý kreatívny tím. Spolu s Mišom sme založili Truniversity a venujem sa tiež nastavovaniu komplexných marketingových komunikačných stratégií.

Komentáre

Povedali o nás

Povedali o nás
Baska_Klimek_Impact_HUB_Bratislava-150x150 Baška Klimek Zakladateľka Impact Hub Bratislava

Cieľ chalanov naučiť manažérov malých a stredných podnikov pracovať s online nástrojmi svojpomocne si nás získal. Sme radi, že ich hostíme v Impact HUBe. Tešíme sa na ich praktické kurzy a ďakujeme, že svoj čas venovali aj mentoringu našich členov.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Michaela Číková - Truniversity Michaela Číková www.dvereotvorene.eu

Svetové – priateľská atmosféra,jasný obsah prezentácie,kvalitné a výborné userfriendly odprezentovanie informácií,uvedenie príkladov a možnosť odskúšania na vlastnej stránke s prídavkom tipov a trikov = spokojnosť na mojej strane.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Eva Šimková - Truniversity Eva Šimková Headhunter

Veľmi prínosný kurz pre začínajucich podnikateľov, pripadne ludi, ktorí sa príliš neorientujú v oblasti online marketingu, ale mali by sa. Odporúčam hlavne pre ľudí, ktorí už majú projekt a teda majú poznatky na čom aplikovat.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Dominika Babulicová - Truniversity Dominika Babulicová Profesia, spol. s.r.o.

Všetko je o ľuďoch, preto oceňujem hlavne ľudský prístup lektora. Paťo bol po odbornej stránke dobre pripravený, mal zaujímavú prezentáciu plnú príkladov z praxe a odpovede na všetky otázky. Zároveň bol zvedavý na naše reálne problémy a vedel nám poradiť aj individuálne. Výborne spracované case studies, priebežné úlohy a praktická ukážka priamo na hodine pomohli k tomu, že sme si z kurzu neodniesli len kvantá teórie. Efektívne investované peniažky, ktoré sa vďaka množstvu získaných znalostí rýchlo vrátia.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Janka Johannesová Jana Johanesová Marketingový manažér

Kurz bol super. Veľmi si cením kvalitu, odbornost, starostlivost aj prostredie. Patrik sa fakt snažil odovzdať nám zo svojho know-how čo najviac, bol veľmi flexibilný a ústretový. Super!

Hodnotenie kurzu Truniversity - Vladimír Kubrický - Truniversity Vladimír Kubrický Realitná kancelária REALIS & Partners, s.r.o.

Kurz ma príjemne prekvapil a bol veľkou inšpiráciou pre intenzívnejšie aktivity na Facebooku. Veľká vďaka patrí Michalovi. Okrem toho, že sa o nás ako organizátor príkladne staral, bol prínosom aj v odbornej diskusii. Kurz prebiehal v komornej atmosfére, cítil som sa výborne. Som rád, že už nemusím kvôli podobným kurzom cestovať do Česka.

Hlavný partner projektu

Partneri

← Späť
Vitaj späť!
Sme radi, že si tu.
← Späť
Začni sa vzdelávať zadarmo
Problém pri registrácii. Skúste neskôr alebo nás kontaktujte
Prihlaseny

Vytvorením účtu alebo prepojením účtu na Truniversity-online.sk súhlasím s Podmienkami používania a Zásadami ochrany osobných údajov.

← Späť
Bol si odhlásený

Bol si automaticky odhlásený, pretože si sa prihlásil s tvojim účtom na inom zariadení.

Tvoj účet má licenciu iba pre 1 užívateľa a jeho zdieľanie s inými ľuďmi je proti našim pravidlám používania.

V prípade porušenia našich pravidiel, si vyhradzujeme právo zablokovať tvoj účet.

← Späť
Produkt bol úspešne pridaný do košíka