9 cieľov, ktoré môžeš dosiahnuť v online marketingu

  • Michal Stín
  • 11. apr 2017
  • Strategické minimum

#StrategickéMinimum #MarketingovéCiele

V tomto blogu sa budem venovať tomu, aké ciele môžeš online marketingom naplniť. Existuje množstvo online marketingových nástrojov, z ktorých každý je vhodný na dosiahnutie iného ciela.

1 nástroj, viac cieľov, viac kreatív

Väčšiu online marketingových nástrojov môžeš využiť na splnenie rôznych cieľov. Napríklad na Facebooku môžeš osloviť nových zákazníkov, budovať si vzťah s existujúcimi, predať im produkt a pod. Dôležité je to, že na splnenie každého cieľa použiješ inú taktiku.

Ak sa napríklad rozhodneš osloviť nové publikum, nestačí pridávať pravidelné posty na fanpage, pretože tie uvidia iba tvoji fanúšikovia. Mal by si použiť platenú reklamu alebo vymyslieť spôsob, ako sa k tvojim postom dostanú aj ľudia, ktorí nie sú fanúšikovia tvojej fanpage. Pravidelné pridávanie postov na fanpage však na druhej strane môže byť vhodná taktika na budovanie vzťahu s existujúcimi zákazníkmi a pod.

Svojmu cieľu musíš prispôsobiť aj kreatívu. Od jednej kreatívy nemôžeš očakávať, že ti pomôže naplniť všetky online marketingové ciele. Napríklad na budovanie vzťahu s existujúcimi zákazníkmi nestačí, aby si im dookola zobrazoval tvoje produkty s cenou. Musíš nájsť spôsob, ako byť tvojim zákazníkom nápomocný, resp. ako dosiahneš, aby si tvoju firmu / značku obľúbili.

Čo je kreatíva? Všetko, čo ukážeš v baneri, ako napíšeš reklamný text, blog, e-book, prípadne natextuješ stránku, resp. čo ukážeš a povieš vo videu.

Obdobne, a ešte oveľa detailnejšie, by sme si mohli rozobrať všetky online marketingové nástroje a všetky marketingové ciele. V nasledujúcich blogoch sa budem bližšie venovať jednotlivým nástrojom a tomu, ako ich využiť na plnenie rôznych cieľov. Ak si to nechceš nechať ujsť, sleduj nás na Facebooku alebo sa zapíš na konci článku do našej newsletterovej databázy.

9 marketingových cieľov

Vždy, keď sa rozhodneš robiť nejakú marketingovú aktivitu, mal by si v prvom rade vedieť, čo je tvojim cieľom. Tvojim cieľom môže byť napríklad:

  1. Oslovenie nových potenciálnych zákazníkov
  2. Budovanie povedomia o značke – brand awareness
  3. Získanie kontaktu na potenciálneho zákazníka – lead generation
  4. Presvedčenie k nákupu
  5. Vysvetlenie produktu – edukácia
  6. Pripomenutie
  7. Predaj produktov novým zákazníkom
  8. Predaj produktov existujúcim zákazníkom
  9. Budovanie vzťahu s existujúcimi zákazníkmi

Pozn.: Uvedený zoznam marketingových cieľov nie je konečný. Môžeš si stanoviť aj iný cieľ, resp. doplnkový – konkrétnejší cieľ. Ak ti niečo v uvedenom zozname vyslovene chýba a nedovolí ti to spať, tak mi to napíš do komentárov. V prípade, že sa zhodneme na tom, že to je opodstatnené, rád zoznam rozšírim.

1 kampaň – 1 cieľ

Jedna kampaň by sa mala zameriavať iba na jeden marketingový cieľ. Aj takto by sa dalo zhrnúť základné odporúčanie. Premakané a veľké kampane môžu plniť viacero cieľov súčasne. Veľa marketingových cieľov má substitučný charakter a.k.a. splnenie jedného cieľa priamo podporuje naplnenie ďalšieho.

Príklad:

Ak urobíš kampaň, ktorá zvýši povedomie o tvojej značke, tak sa pravdepodobne zvýši aj tvoj predaj. Nemusí to mať však priamu nadväznosť v tom istom časovom období.

V Truniversity sme na Vianoce robili kampaň “Staň sa Truniversity Ježiško”, v ktorej sme prostredníctvom našich fanúšikov na Facebooku rozdávali online kurzy. Neočakávali sme, že táto aktivita priamo zvýši predaj našich kurzov v tom istom mesiaci. Z dlhodobého hľadiska to však určite malo zmysel, pretože naša značka sa dostala k novým ľuďom, ktorí nás dovtedy nepoznali. Zároveň sme v nej pracovali s tými, ktorí nás už poznajú. V budúcnosti sa z týchto ľudí môžu stať naši zákazníci oveľa skôr.

V úvode tohto článku som napísal, že jedným nástrojom môžeš plniť viacero cieľov, a teraz ti hovorím, aby si sa jednou kampaňou zameriaval iba na splnenie jedného cieľa. Zjednodušene to znamená, že napríklad na Facebooku môžeš robiť simultánne viac kampaní, pričom každá z nich bude zameraná na splnenie iného cieľa.

Nestačí robiť iba predaj

Viackrát som sa stretol s tým, že klient chcel robiť iba kampaň zameranú na predaj. Takýmto príkladom by mohla byť kampaň vo vyhľadávaní Google zameraná na zvýšenie predaja. Faktom však je, že ak sa budeš sústrediť iba na zvyšovanie predaja, tak sa pravdepodobne nezvýši v takej miere, ako by sa mohol, keby si tvoje aktivity sústredil zároveň na rôzne podporné marketingové ciele.

Najlepšie celkové marketingové (a business) výsledky dosiahneš, ak sa zameriaš na viac marketingových cieľov súčasne. To by malo vyústiť do funkčného marketingového mixu a stratégie. Pravdepodobne sa ti to nepodarí za jeden deň. Musíš na to ísť postupne. Zistiť, čo ti funguje a čo zas nie.

Viac o tom, čo je online marketingová stratégia, sa dozvieš v našom bezplatnom online kurze Základov online marketingovej stratégie.

Credits

Vďaka Kamilovi Aujeskému, za konzultáciu tohto článku a rozšírenie zoznamu marketingových cieľov, ktorý som mal pôvodne navrhnutý. Viac múdrostí nájdeš na jeho blogu kamilaujesky.com

Newsletter

Páčil sa ti môj článok? Zapíš sa do newslettra, aby si nezmeškal ďalší.

Páči sa ti článok?
Tak ho posuň na:
Michal Stín Truniversity
Michal Stín CO - FOUNDER

Online marketingu sa venujem 5 rokov. Prešiel som si rôznymi oblasťami ako SEO (OnPage a OffPage), PPC reklama (Google AdWords, Facebook), webová analytika, nastavovanie komplexnej online marketingovej stratégie. Pracoval som na viac ako 60 rôznych projektoch. Aktuálne freelancujem a naplno rozbieham Truniversity.

Komentáre

Povedali o nás

Povedali o nás
Baska_Klimek_Impact_HUB_Bratislava-150x150 Baška Klimek Zakladateľka Impact Hub Bratislava

Cieľ chalanov naučiť manažérov malých a stredných podnikov pracovať s online nástrojmi svojpomocne si nás získal. Sme radi, že ich hostíme v Impact HUBe. Tešíme sa na ich praktické kurzy a ďakujeme, že svoj čas venovali aj mentoringu našich členov.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Michaela Číková - Truniversity Michaela Číková www.dvereotvorene.eu

Svetové – priateľská atmosféra,jasný obsah prezentácie,kvalitné a výborné userfriendly odprezentovanie informácií,uvedenie príkladov a možnosť odskúšania na vlastnej stránke s prídavkom tipov a trikov = spokojnosť na mojej strane.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Eva Šimková - Truniversity Eva Šimková Headhunter

Veľmi prínosný kurz pre začínajucich podnikateľov, pripadne ludi, ktorí sa príliš neorientujú v oblasti online marketingu, ale mali by sa. Odporúčam hlavne pre ľudí, ktorí už majú projekt a teda majú poznatky na čom aplikovat.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Dominika Babulicová - Truniversity Dominika Babulicová Profesia, spol. s.r.o.

Všetko je o ľuďoch, preto oceňujem hlavne ľudský prístup lektora. Paťo bol po odbornej stránke dobre pripravený, mal zaujímavú prezentáciu plnú príkladov z praxe a odpovede na všetky otázky. Zároveň bol zvedavý na naše reálne problémy a vedel nám poradiť aj individuálne. Výborne spracované case studies, priebežné úlohy a praktická ukážka priamo na hodine pomohli k tomu, že sme si z kurzu neodniesli len kvantá teórie. Efektívne investované peniažky, ktoré sa vďaka množstvu získaných znalostí rýchlo vrátia.

Hodnotenie kurzu Truniversity - Janka Johannesová Jana Johanesová Marketingový manažér

Kurz bol super. Veľmi si cením kvalitu, odbornost, starostlivost aj prostredie. Patrik sa fakt snažil odovzdať nám zo svojho know-how čo najviac, bol veľmi flexibilný a ústretový. Super!

Hodnotenie kurzu Truniversity - Vladimír Kubrický - Truniversity Vladimír Kubrický Realitná kancelária REALIS & Partners, s.r.o.

Kurz ma príjemne prekvapil a bol veľkou inšpiráciou pre intenzívnejšie aktivity na Facebooku. Veľká vďaka patrí Michalovi. Okrem toho, že sa o nás ako organizátor príkladne staral, bol prínosom aj v odbornej diskusii. Kurz prebiehal v komornej atmosfére, cítil som sa výborne. Som rád, že už nemusím kvôli podobným kurzom cestovať do Česka.

Hlavný partner projektu

Partneri

← Späť
Vitaj späť!
Sme radi, že si tu.
← Späť
Začni sa vzdelávať zadarmo
Problém pri registrácii. Skúste neskôr alebo nás kontaktujte
Prihlaseny

Vytvorením účtu alebo prepojením účtu na Truniversity-online.sk súhlasím s Podmienkami používania a Zásadami ochrany osobných údajov.

← Späť
Bol si odhlásený

Bol si automaticky odhlásený, pretože si sa prihlásil s tvojim účtom na inom zariadení.

Tvoj účet má licenciu iba pre 1 užívateľa a jeho zdieľanie s inými ľuďmi je proti našim pravidlám používania.

V prípade porušenia našich pravidiel, si vyhradzujeme právo zablokovať tvoj účet.

← Späť
Produkt bol úspešne pridaný do košíka