Posted by Jakub Mazán | 10. jún 2015
Ako dosiahnuť najvyššiu konverziu v dotazníku spokojnosti na Facebooku?

Otázka
Zdravím, ako by ste riešili dotazník spokojnosti postnutý FB fanúšikom, tak aby bola čo najvyšsia konverzia?
- Michal Zuber -
Odpoveď
V prvom rade si treba zodpovedať otázku “Načo daná firma Facebook používa?”. Vo všeobecnosti prevláda mylná predstava, hlavne u menších a stredných podnikateľov, ktorí nemajú marketingového a komunikačného špecialistu, že Facebook je vhodný na akýkoľvek content a všetko na ňom bude fungovať. Treba si však uvedomiť, že na Facebooku sa ľudia s vašou firmou “kamošia” hlavne preto, že chcú vidieť do jej zákulisia, chcú spoznávať ľudí, korí za ňou stoja, chcú vidieť zábavu a užitočné informácie… Proste presne ako som písal, chcú sa s vami kamarátiť a to doslova. Základom takéhoto kamarátstva je obojstranná komunikácia a interakcia – rýchle odpovede na komentáre, aktívne sa zapájanie do debát, odpisovanie na správy….
Dotazník spokojnosti
Na začiatok si treba znovu uvedomiť, že nie všetci moji “fans” sú automaticky aj moji zákazníci. A tak, keď chcem merať v dotazníku spokojnosť napr. s nákupom alebo službami riešil by som to mimo Facebooku. A to zaslaním dotazníka spokojnosti v krátkom čase po nákupe, kedy je pravdepodobnosť, že vám poskytnú feedback najvyššia (ak predávate niečo online, máte ich databázu).
Pokiaľ ide o niečo všeobecnejšie, a zaujíma vás aj názor vašich “nezákazníkov”, naprí. čo by ste mali vylepšiť u seba na stránke poprípade v obchode, zvolil by som Google Doc dotazník. Ten by som následne zdielal okrem iného aj na Facebooku.
Ako môžem zvýšiť konverziu (mieru vyplnenie dotazníka)?
- Otázky budú zrozumiteľné a jasné (Odpovede Áno/Nie, poprípade číselný rozpal od 1-5, Voľná odpoveď)
- Dotazník nebude zbytočne dlhý (osobne odporúčam max 2. min)
- Jednou otázkou ľudí v dotazníku zabavím (napr. Ktorú zmrzlinu máte radšej vanilkovú alebo čokoládovú? … Otázka ich prekvapí, vyčarí úsmev alebo “nechápačky na tvári” a vy môžete neskôr komunikačne využiť aj odpovede na tieto “funny” otázky)
- Snažte sa ľudí odmeniť za jeho vyplnenie – motivujte ich (napr. venujte 10% zľavu tým, čo dotazník vyplnia)
- Zaujímavým copytextom v samotnom poste
Takýto dotazník môžete do svojho publikačného plánu zaradiť aj viackrát, samozrejme medzi iné posty a s nejakým časovým rozostupom. Facebook v poslednej dobe rapídne znížil organický reach príspevkov, takže nie je vylúčené, ba priam by som povedal, že bude potrebné, niektorý z postov boostnuť za pár euro.